Grillat med mammsen idag + olycka skett.. *ani*

kom typ nyss hem efter en grilltur. Det var jääääätte gott, har typ inte käkat grillat på evigheter känns det som.
Och när jag skulle ta kort på naturen o.s.v. så när jag skulle zooma in/ut, så la jag märke till hur seg zomgrejsimojsen var, och den typ småhackade... Så jag kollade vad det var, och då la jag märke till.... det här:


Jag har ingen aning om hur det kommit dit, och hur det vart så. Jag har ALDRIG NÅGONSIN tappat min kamera. ALDRIG. Jag har alltid varit noga med vart jag ställt den o.s.v.
Men det ända jag typ inte varit noga med, det är att sätta locket för linsen...

Om ni inte kan se, så har den på sätt och vist blivit intryckt.. typ gått sönder.. och jag kommer antagligen aldrig mer kunna använda mina linser igen... :(

Ni har ingen aning om hur mycket jag grät, och typ skrek. HUR FAN HÄNDE DET HÄR?! HUR GICK DET TILL?!?!?!

SÅ, från och med idag, så ska jag spara 300 kr från min månadspeng till ett nytt standardobjektiv.....
Min mamma sa till mig när jag var yngre, att "livet är ibland så orättvist. Man inser inte sina fel, förrän någonting har hänt"... förstår ni vad jag menar?

Aja... nu ska jag sörja.

BTW, för er som undrar, så kan jag ta lika bra bilder ändå... men zoomen hakar upp sig & jag kan inte använda mina linser längre... synd.

UPDATE:: Till er alla nu som sitter och tänker "guud, vilken tur att jag har en UV-lins!", bara för att förstöra det lite för er, så skriver jag nu: det skulle inte ha varit någon skillnad för er. Eran zoom skulle nog också ha hakat upp sig, och den dära fokusgrejen skulle ha blivit EXAKT lika intryckt för mig som den vart för er.
HA! (känner bara för att vara en glädjedödare just nu.)



+ det gick visste att fixa linsen på. Det var bara lite extra pilligt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0